
Przełomowy ray-tracing
11 marca 2009, 11:13Niewielka firma Caustic Graphics z San Francisco, ogłosiła przełom w sprzętowej akceleracji ray-tracingu. Przedsiębiorstwo zapewnia, że jej technologia już teraz jest w stanie 20-krotnie przyspieszyć związane z nim obliczenia, a na początku 2010 roku osiągnie 200-krotne przyspieszenie.

Ciekawostki na temat kart graficznych. Wszystko, co warto o nich wiedzieć
6 maja 2025, 09:52Kiedy przyglądamy się na ekranach komputerów spektakularnym efektom wizualnym w najnowszych grach czy filmach, rzadko analizujemy to, w jaki sposób możemy w ogóle je zobaczyć. Tymczasem karty graficzne, bo to właśnie ich zasługa, to jedne z najbardziej złożonych urządzeń w świecie technologii. Te małe i niepozorne urządzenia potrafią w ułamkach sekund wykonywać obliczenia, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu zajęłyby superkomputerom kilka dni. Co warto wiedzieć o współczesnych kartach graficznych?

Intel celuje w graczy
29 grudnia 2009, 11:44Intel obiecuje, że już wkrótce firmowe rdzenie graficzne pozwolą na skorzystanie z większości gier. Intel HD Graphics, czyli rdzenie, które pojawią się wraz z procesorami z rodziny Westmere, mają być na tyle wydajne, że większość graczy nie będzie potrzebowała osobnych procesorów graficznych.

Pierwszy 4-gigahercowy CPU Intela
22 maja 2014, 18:31Przed 10 laty na rynku mikroprocesorów trwała zażarta rywalizacja o to, który z ówczesnych producentów jako pierwszy rozpocznie sprzedaż wyżej taktowanego układu. Nagle w maju 2004 roku Intel zmienił taktykę i ogłosił, że zaprzestaje rozwoju mikroarchitektury NetBurst i nie wyprodukuje kości Tejas i Jayhawk, które miały być taktowane zegarem o częstotliwości 4,0 GHz. Wyścig o gigaherce dobiegł końca. Nie doczekaliśmy się pierwszego czterogigahercowego procesora Intela.

Uśmiechowe odróżnianie
15 marca 2018, 11:33Dynamika uśmiechu kobiet i mężczyzn mierzalnie się różni, dzięki czemu sztuczna inteligencja (SI) może automatycznie przypisać płeć wyłącznie na tej podstawie.

Intel zdradza szczegóły
4 stycznia 2010, 12:03Intel rozpoczął rok mocnym akcentem. Koncern ujawnił dane techniczne 32-nanometrowych procesorów, których premiera odbędzie się podczas Consumer Electronic Show (CES). Firma zaprezentuje 17 kości z serii Core i5, Core i7 oraz nowej - Core i3.
Santa Rosa obsłuży DirectX 10
15 lipca 2006, 09:27Przyszła mobilna platforma Intela, która na rynek trafi na początku przyszłego roku, będzie obsługiwała DirectX 10. To jedna z wielu innowacji, które trafią do Santa Rosy.

Konsument nie lubi zmian, czyli efekt Starbucksa
11 stycznia 2011, 18:18Silna, „wyrobiona" marka, w skład której wchodzi również logo, to jeden z największych atutów firm. Pomimo to nierzadkie są zmiany logo, nawet najbardziej znanych marek. Ich właściciele uważają, że takie odnowienie wyglądu to korzystna rzecz, ale czy tak jest rzeczywiście?
Oficjalna premiera Montecito
19 lipca 2006, 10:54Wczoraj miała miejsce oficjalna premiera układu Montecito firmy Intel. To pierwszy dwurdzeniowy procesor z serwerowej rodziny Itanium. Jest to też, jak twierdzi Intel, pierwszy procesor, który składa się z ponad miliarda tranzystorów (zawiera ich 1,7 mld). Jego premiera oznacza pojawienie się na rynku rodziny Itanium 2.

Developerzy testują prototyp następcy Xboksa?
9 maja 2011, 16:37W sieci pojawiły się pogłoski, jakoby wielcy developerzy gier wideo, przede wszystkim Electronic Arts, otrzymali do testów prototypowe wersje następcy konsoli Xbox 360. Jeśli pogłoski są prawdziwe, to kolejna konsola Microsoftu, znana nieoficjalnie pod nazwą kodową „Next", pojawi się wcześniej niż dotychczas sądzono.